Logo Miasto i Gmina Chorzele
Powróć do: strona główna

Informacja dla osób niepełnosprawnych

Informacje o Urzędzie Miasta i Gminy w Chorzelach w tekście łatwym do czytania i rozumienia – ETR
 

Urząd Miasta i Gminy Chorzele (w skrócie Urząd) znajduje się przy ulicy Stanisława Komosińskiego 

Do budynku Urzędu możesz wejść wejściem głównym po schodach lub pochylni.

Możesz skorzystać z wejścia bocznego. 

Wejście boczne znajdziesz po prawej stronie od wejścia głównego

Gdy przyjedziesz autem możesz skorzystać z parkingu przed budynkiem Urzędu.

Po lewej stronie od wejścia głównego jest tablica informacyjna.

Na tablicy są informacje o wydziałach urzędu. 

Punkt Obsługi Interesanta jest na wprost wejścia do urzędu.

Pracownicy pomogą Ci załatwić sprawy.

W Punkcie Obsługi Interesanta jest pętla indukcyjna. 

Pętla indukcyjna pomaga słyszeć osobom z aparatami słuchowymi. 

W Urzędzie jest pokój do obsługi interesantów. 

Pokój do obsługi interesantów to pokój, w którym obsługuje się osoby z niepełnosprawnościami.

Pokój do obsługi interesantów jest przy Punkcie Obsługi Interesanta

Pokój do obsługi interesantów ma numer 14.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością jest na parterze.

Do budynku możesz wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

W Urzędzie możesz skorzystać z tłumacza języka migowego. 

Jeżeli chcesz skorzystać z tłumacza poinformuj nas o tym 3 dni wcześniej.

W Urzędzie:

·         wymienisz dowód osobisty,

·         zameldujesz lub wymeldujesz się,

·         otrzymasz akt urodzenia i zgonu,

·         weźmiesz ślub cywilny,

·         zgłosisz jubileusz małżeństwa,

·         zapłacisz podatki, opłaty za śmieci,

·         zgłosisz prowadzenie własnej firmy,

·         zgłosisz zamiar wycięcia drzewa,

·         ustalisz warunki zabudowy

warunki zabudowy to dokument, w którym urząd powie Ci jaki budynek możesz zbudować na swojej działce.

·         zgłosisz awarię oświetlenia, uszkodzoną jezdnię lub chodnik,

·         ustalisz lokalizację wjazdu

lokalizacja wjazdu to miejsce gdzie z ulicy wjeżdża się na podwórko domu

·         złożysz wniosek mieszkaniowy,

·         otrzymasz informację dotyczącą działania Ochotniczych Straży Pożarnych w gminie,

·         dostaniesz stypendia i zasiłki szkolne,

·         złożysz wniosek o zapewnienie dostępności.

Urzędem kieruje Burmistrz Miasta i Gminy Chorzele.

Burmistrz nazywa się Eliasz Kostrzewa.

Burmistrzowi pomagają w pracy zastępca, sekretarz, skarbnik oraz pozostali pracownicy urzędu.

Kontakt do nas:

Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, ulica Stanisława Komosińskiego 1, 06-330 Chorzele.

Urząd otwarty jest od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.

Żeby załatwić sprawę wyślij do nas pismo lub przyjdź do nas.

Możesz napisać do nas maila: sekretariat@chorzele.pl

Możesz do nas zadzwonić pod numer (29) 751 65 40.

Możesz również wysłać faks pod numer (29) 751 65 30.

Możesz napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.

Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.

 


 

 

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta. W Urzędzie są przeszkoleni pracownicy z posługiwania się językiem migowym.
W związku z realizacją postanowień ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U.2023 poz.20 t.j.) informujemy, że dla osób słabosłyszących lub niesłyszących dostępne są następujące formy komunikacji:
kontakt bezpośredni przez osobę przybraną – tj. osobę, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej, jednostkach systemu, podmiotach leczniczych, jednostkach Policji, Państwowej Straży Pożarnej i straży gminnych oraz jednostkach ochotniczych działających w tych obszarach (zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy);
kierowanie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@chorzele.pl
kierowanie korespondencji za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach;
przesyłanie faksów pod numer: 29 751 65 30;
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać poprzez przesłanie zgłoszenia drogą elektroniczną na adres sekretariat@chorzele.pl lub faksem na numer 29 751 65 30 albo poprzez dostarczenie zgłoszenia do punktu informacyjnego Urzędu (parter Urzędu).
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U.2024 poz.44 t.j.)

Pliki do pobrania:

Wniosek o zapewnienie tłumacza języka PJM
Format: pdf, 157.13 kB
Informacja ETR
Format: pdf, 1.71 MB