Informacje o Urzędzie Miasta i Gminy w Chorzelach w tekście łatwym do czytania i rozumienia – ETR
Urząd Miasta i Gminy Chorzele (w skrócie Urząd) znajduje się przy ulicy Stanisława Komosińskiego
Do budynku Urzędu możesz wejść wejściem głównym po schodach lub pochylni.
Możesz skorzystać z wejścia bocznego.
Wejście boczne znajdziesz po prawej stronie od wejścia głównego
Gdy przyjedziesz autem możesz skorzystać z parkingu przed budynkiem Urzędu.
Po lewej stronie od wejścia głównego jest tablica informacyjna.
Na tablicy są informacje o wydziałach urzędu.
Punkt Obsługi Interesanta jest na wprost wejścia do urzędu.
Pracownicy pomogą Ci załatwić sprawy.
W Punkcie Obsługi Interesanta jest pętla indukcyjna.
Pętla indukcyjna pomaga słyszeć osobom z aparatami słuchowymi.
W Urzędzie jest pokój do obsługi interesantów.
Pokój do obsługi interesantów to pokój, w którym obsługuje się osoby z niepełnosprawnościami.
Pokój do obsługi interesantów jest przy Punkcie Obsługi Interesanta
Pokój do obsługi interesantów ma numer 14.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością jest na parterze.
Do budynku możesz wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
W Urzędzie możesz skorzystać z tłumacza języka migowego.
Jeżeli chcesz skorzystać z tłumacza poinformuj nas o tym 3 dni wcześniej.
W Urzędzie:
· wymienisz dowód osobisty,
· zameldujesz lub wymeldujesz się,
· otrzymasz akt urodzenia i zgonu,
· weźmiesz ślub cywilny,
· zgłosisz jubileusz małżeństwa,
· zapłacisz podatki, opłaty za śmieci,
· zgłosisz prowadzenie własnej firmy,
· zgłosisz zamiar wycięcia drzewa,
· ustalisz warunki zabudowy
warunki zabudowy to dokument, w którym urząd powie Ci jaki budynek możesz zbudować na swojej działce.
· zgłosisz awarię oświetlenia, uszkodzoną jezdnię lub chodnik,
· ustalisz lokalizację wjazdu
lokalizacja wjazdu to miejsce gdzie z ulicy wjeżdża się na podwórko domu
· złożysz wniosek mieszkaniowy,
· otrzymasz informację dotyczącą działania Ochotniczych Straży Pożarnych w gminie,
· dostaniesz stypendia i zasiłki szkolne,
· złożysz wniosek o zapewnienie dostępności.
Urzędem kieruje Burmistrz Miasta i Gminy Chorzele.
Burmistrz nazywa się Eliasz Kostrzewa.
Burmistrzowi pomagają w pracy zastępca, sekretarz, skarbnik oraz pozostali pracownicy urzędu.
Kontakt do nas:
Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, ulica Stanisława Komosińskiego 1, 06-330 Chorzele.
Urząd otwarty jest od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.
Żeby załatwić sprawę wyślij do nas pismo lub przyjdź do nas.
Możesz napisać do nas maila: sekretariat@chorzele.pl
Możesz do nas zadzwonić pod numer (29) 751 65 40.
Możesz również wysłać faks pod numer (29) 751 65 30.
Możesz napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta. W Urzędzie są przeszkoleni pracownicy z posługiwania się językiem migowym.
W związku z realizacją postanowień ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U.2023 poz.20 t.j.) informujemy, że dla osób słabosłyszących lub niesłyszących dostępne są następujące formy komunikacji:
kontakt bezpośredni przez osobę przybraną – tj. osobę, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej, jednostkach systemu, podmiotach leczniczych, jednostkach Policji, Państwowej Straży Pożarnej i straży gminnych oraz jednostkach ochotniczych działających w tych obszarach (zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy);
kierowanie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@chorzele.pl
kierowanie korespondencji za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach;
przesyłanie faksów pod numer: 29 751 65 30;
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać poprzez przesłanie zgłoszenia drogą elektroniczną na adres sekretariat@chorzele.pl lub faksem na numer 29 751 65 30 albo poprzez dostarczenie zgłoszenia do punktu informacyjnego Urzędu (parter Urzędu).
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U.2024 poz.44 t.j.)