Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia
Organ właściwy: Burmistrz Miasta i Gminy Chorzele
Symbol sprawy: 6220
I. OSOBA ODPOWIEDZIALNA: Monika Chmielewska, Referat Rozwoju Miasta i Gminy Chorzele
II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
• Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1,
pokój Nr 2
III. PODSTAWA PRAWNA (wymagania prawne)
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572)
• Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024
r., poz. 1112 ze zm.);
• Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie
przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z
2019 r., poz. 1839 ze zm.),
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r.,
poz. 2111 ze zm.)
IV. WYMAGANE DOKUMENTY
• Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla
przedsięwzięcia.
• Załączniki wynikające z art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008
r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko – zwanej dalej ustawą ooś:
1. w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać
na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na
środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie
zakresu raportu w trybie art. 69 ustawy ooś - kartę informacyjną
przedsięwzięcia;
2. w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco
oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia (kartę
informacyjną przedsięwzięcia podpisuje autor, a w przypadku gdy jej
wykonawcą jest zespół autorów – kierujący tym zespołem, wraz z
podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty
informacyjnej przedsięwzięcia), a w przypadku gdy wnioskodawca
wystąpił o przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko na
podstawie art. 59 ust. 1 pkt 2 ustawy ooś- raport o oddziaływaniu
przedsięwzięcia na środowisko;
3. poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w
postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany
teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz
przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.
Przez obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie rozumie
się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane
przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od
granic tego terenu, działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji
lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy
jakości środowiska, lub działki znajdujące się w zasięgu znaczącego
oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w
zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym
przeznaczeniem;
4. w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o
których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5 ustawy ooś, prowadzonych w
granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości
gruntowej, przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III
klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej
inwestycji w sektorze naftowym zamiast kopii mapy, o której mowa w
pkt 3 - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe,
sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie
przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą
obszar, o którym mowa w ww. pkt 3;
5. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub
elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i
budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający
co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione:
numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres
podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym
będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który
będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o którym mowa w ww. pkt 3.
Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o
środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się
dołączenia ww. wypisu z rejestru gruntów (…). W razie wątpliwości
organ może wezwać podmiot planujący podjęcie realizacji
przedsięwzięcia do dołączenia dokumentów, o których mowa w
niniejszym punkcie, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba
stron postępowania przekracza 10;
6. analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z
dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r. poz.
266, 834 i 859);
7. dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną
przedsięwzięcia przedkłada się w formie pisemnej w jednym egzemplarzu dla organu
prowadzącego postępowanie oraz na informatycznych nośnikach danych z ich
zapisem w formie elektronicznej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego
postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego.
Wymagania co do formatu dokumentu zawierającego wyniki inwentaryzacji
przyrodniczej oraz formatu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko
określa rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 17 marca 2022 r. (Dz. U.
z 2022 r., poz. 652).
V. OPŁATY
• Opłatę skarbową:
a. 205zł. za wydanie decyzji,
b. 17zł. za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie
pełnomocnictwa (oryginał lub poświadczoną notarialnie kopię
pełnomocnictwa) - od każdego stosunku pełnomocnictwa, wnosi
się w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach lub na konto
Urzędu. Nr rachunku: 17 8924 0007 0025 0216 2003 0001
VI. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
• Jeden miesiąc, w sprawach szczególnie skomplikowanych dwa miesiące
od dnia wszczęcia postępowania.
VII. TRYB ODWOŁAWCZY
• Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za
pośrednictwem Organu, który wydał zezwolenie w terminie 14 dni od
dnia jego doręczenia.
VIII. UWAGI
• brak
IX. FORMULARZ DO POBRANIA